make up (store) review

 
 
för två veckor sedan köpte jag en ny foundation och puder från make up store. 
jag fick hjälp av en tjej som jobbade där för att hitta vad jag var ute efter.
 
en foundation som...
* passar min hudton nästan perfekt
inte är oljebaserad, eftersom jag har en glansig och oljig hy
* är matt
 
först så provade vi deras matt foundation, men den blev dock utesluten för den nyasen som jag
behövde (milky) var slut och gick inte att beställa.
då rekommenderade hon deras cc foundation i nyansen fair som också var den jag köpte. 
 
 
 
 
 
cc foundation: fair 
 
+ passar min hudton väldigt bra
+ är lätt, och känns knappt
+ täcker och döljer för tillfället mina "imperfektioner" rätt bra
 
- liten förpackning
- täckningen är lätt/medel (jag var ute efter full täckning)
- tvekar på om den kommer täcka tillräckligt bra om jag skulle bryta ut
 
 
 compact powder: translucent
 
 + passar min hudton
+ lägger sig bra
+ ser inte glansig ut efter jag applicerat pudret
 
 
jag ångrar aboslut inte att jag köpte dessa två produkter. 
dom passar mig jättebra och var verkligen värda priset!
 
och om man vill ha bättre täckning så står det på baksidan av foundation tuben att man 
kan komplettera med en conceler som gör att det täcker mer etc.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
Ida Lindborg ♡

mycket bra tips!

Sv: Tack så mycket :D

Martina

Hej! Glöm inte att tävla!!! :)

http://nyheter24.se/modette/itgirls/letstalkfashion/2015/03/27/win-a-garment-worth-350kr/

VINN ETT VALFRITT PLAGG värt 350kr från DMU. Superenkelt! Lämna bara en kommentar! :)

Janie

Najs! Älskar makeupstores produkter. Använder dock inte foundation vilket är skönt.

Skogsraah ☾

Åh! Foundationen verkar skitbra ju :)