2015

 
lista från ida
 
 
gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

japp.

→ jag reste utomlands själv med emmy för första gången.
→ var i kanada och usa.
→ flög flygplan. // säger man flög? åkte? //
→ var på inflyttningsfest.
→ såg one direction utan zayn // kändes väldigt konstigt // 
→ åt bananpannkakaor.
→ såg magnus uggla och zara larsson live.
→ köpte en bikini för första gången på flera år.

höll du några av dina nyårslöften?

jag tror inte jag hade några nyårslöften, det brukar jag inte ha.

dog någon som stod dig nära?

nej, som tur är.

är det något du saknar år 2015 som du vill ha 2016?

alltså, jag tror inte att jag saknat något. det kanske jag märker nästa år?

vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?

→ 11 juni, dagen då jag och emmy åkte från landvetter 6:55 på morgonen för att åka till kanada.
→ 1 juli, då jag påkörd av en lastbil, blev skit rädd. // det var inte allvarligt, bara bilen som blev skadad //

vad var din största framgång 2015?

min största framgång detta året är nog att jag gjort saker. att jag har rest och upplevt saker. och inte bara drömt om att göra vissa saker men inte gjort något åt det. jag har faktiskt gjort nåt och inte bara drömt om det.

största misstaget?

största misstaget? det enda jag kan tänka på är att jag ångrar att jag inte tog fler bilder när jag var utomlands,
och att vi inte stannade längre och gjorde fler saker.

vilka länder besökte du?

 
winnipeg // kanada, new york // usa.
räknas danmark och dusseldorf? lämnade inte flygplatserna men jag var där, haha.

vad spenderade du mest pengar på?

resor och kläder.

gjorde någonting dig riktigt glad?

mina resor, mina vänner och familj.

vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2015?

adelle - hello // älskar adelle, hon är bäst. justin biebers nya album // hans låtar spelas överallt just nu, haha.
och idina menzel - let it go // herregud, skjut mig i huvudet.

var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

helt ärligt så vet jag inte. jag tror jag har varit gladare i år kanske.

blev du kär i år?

 
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

favorit program på tv?

tittar inte på tv jätte mycket men morden i midsomar är en gammal favorit som jag kollat på mycket i sommar och höst.

största musikaliska upptäckten?

egentligen ingen.

vad fick dig att må bra?

mina vänner, musik, texter m.m.

vad gjorde du på din födelsedag 2015? 

🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈


ingenting, haha. jag hade mitt släktkalas på min födelsedag i år på kvällen och förutom det så åkte jag in till lager157 i gällstad och shoppade lite på förmiddagen.


🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈

vem saknade du?

inte någon, eller ja, mina gamla klasskompisar som jag tog studenten med 2014, saknar jag väl lite ändå.

de bästa nya människorna du träffade?

jag har faktiskt inte träffat någon ny som blivit en bra vän eller så.

bästa som hänt detta år?

återigen, mina resor och allt jag gjort detta år är det bästa som hänt.

vad vill du säga till dig själv inför 2016?

slappna av, det löser sig, sov mer, ha kul och lev.

 

 

3
Amanda Jona [SPONTAN]

Kul att få läsa! :)

Julia HW

Riktigt kul att läsa!

Ida - foto & häst

så roligt att läsa! :D